Designing for society : products and services for a better world / Nynke Tromp and Paul Hekkert
Publisher: London : Bloomsbury Visual Arts, 2019Description: xiii, 130 pàgines, [32] pàgines de làmines sense numerar : il·lustracions ; 25 cmContent type: text | imatge Media type: sense mediació Carrier type: volumISBN: 9781472568687; 1472568680; 9781472567987; 1472567986Subject(s): Disseny industrial -- Aspectes socials | Disseny industrial -- Aspectes ambientals | Disseny de producte -- Aspectes socialsDDC classification: 658.5/752Item type | Current library | Call number | Status | Notes | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Llibre | LCI Barcelona Prestatgeria 2 | OR (DP) TRO des | Available | Secció Disseny de producte | 10670000004242 |
Inclou referències bibliogràfiques (pàgines 120-127) i índex
"An insightful and hands-on tool for designers (professionals and students) who wish to use design to counteract social problems. Viewing the artifact as a unique means of facilitating behavioural change to realize social impact, the book goes beyond the current trend of applying design thinking to develop social and public services, and beyond the idea of the designer as a facilitator of social and local change."
There are no comments on this title.