MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
03249nam a2200349 a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
.b11230782 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
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LCI |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20230519113125.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
920619s1992 sp a 000 0 spa c |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
8423924610 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
8423924610 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
0134-64360 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Transcribing agency |
esbaesdm |
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
M.073.31 [01] |
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
.R59 1992 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Rivière, Margarita, |
Dates associated with a name |
1944-2015 |
9 (RLIN) |
524 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Lo cursi y el poder de la moda / |
Statement of responsibility, etc. |
Margarita Rivière |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Madrid : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Espasa Calpe, |
Date of publication, distribution, etc. |
cop. 1992 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
263 p., [16] p. de làm. : |
Other physical details |
il. ; |
Dimensions |
24 cm |
490 1# - SERIES STATEMENT |
Series statement |
Ensayo |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
A la portada: Premio Espasa Mañana de Ensayo, 1992 |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
Inclou bibliografia: p. [259]-263 |
505 0# - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
1. La moda, laboratorio de identidades<br/>1.1. Tecnología absoluta<br/>1.2. De qué estamos hablando<br/>1.3. Teoría de la "conspiración"<br/>1.4. Moda total<br/>1.5. El supermercado del yo<br/>1.6. El sueño, hecho realidad<br/>1.7. Tecnócratas del look<br/>1.8. Asesores de ensueños y tiranías<br/>1.9. Expertos en seducción<br/>1.10. El lujo, al alcance de todos<br/>1.11. La lista de las listas<br/>1.12. El consumo como obra de arte<br/>1.13. El culto al sucedáneo<br/>1.14. Presumir de la pura apariencia<br/>1.15. Una nueva alfabetización<br/>2. La búsqueda del paraíso<br/>2.1. De lo cursi a la moda del buen mal gusto<br/>2.2. Orígenes de una negación<br/>2.3. Ambigüedad de lo cursi<br/>2.4. El cliché pegado al alma<br/>2.5. El gusto del establishment<br/>2.6. Es bueno porque es horrible<br/>2.7. Estrategia de la diferencia<br/>2.8. Basura para ilusos<br/>2.9. La desazón moral del hombre/kitsch<br/>3. Los rasgos de lo cursi<br/>3.1. Cursi es ya todo<br/>3.2. La fiebre del exceso<br/>3.3. El artificio, triunfo de lo humano<br/>3.4. La credibilidad de lo falso<br/>3.5. La redundancia, engarce con el alma del pueblo<br/>3.6. Lo sensacional, resorte de la competición<br/>3.7. El espectáculo en la aldea global<br/>3.8. Banalización de lo extraordinario<br/>3.9. La inmediata felicidad del sucedáneo<br/>3.10. La novedad está en el marketing<br/>3.11. Del placer de la seducción a la seducción del placer<br/>3.12. El lenguaje transnacional<br/>4. La identidad cursi<br/>4.1. El territorio de la apariencia<br/>4.2. Los media: una realidad bis<br/>4.3. El (nuevo) intelectual <br/>4.4. Pensar con las vísceras<br/>4.5. La inocencia de los héroes<br/>4.6. La tiranía de la noticia<br/>4.7. Kitsch informativo<br/>5. El dinero como milagro<br/>5.1. Cuestión de fe<br/>5.2. Resaca de la moral del interés<br/>5.3. Una guerra de Alta Costura<br/>5.4. ¿Cambio de look?<br/>6. Una estrategia de poder<br/>6.1. El estilo como autoafirmación<br/>6.2. Fundamentalismo de la imagen<br/>6.3. Teoría de la zanahoria<br/>6.4. El poder cursiliza<br/>7. Utopía neorrococó<br/>7.1 El suicidio de la moda<br/>7.2. El síndrome Frankenstein<br/>7.3. La cósmica tristeza de lo cursi<br/>7.4. Neorrococó imparable<br/>8. Excursos<br/>8.1. Lo cursi en España: negro, blanco, rosa<br/>8.2. Negro<br/>8.3. Blanco<br/>8.4. Rosa |
650 17 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Moda |
General subdivision |
Aspectes psicològics |
9 (RLIN) |
535 |
Source of heading or term |
lemac |
650 17 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Moda |
General subdivision |
Aspectes socials |
9 (RLIN) |
134 |
Source of heading or term |
lemac |
650 17 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Disseny de moda |
9 (RLIN) |
26 |
Source of heading or term |
lemac |
650 17 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Valors (Filosofia) |
9 (RLIN) |
940 |
Source of heading or term |
lemac |
830 #0 - SERIES ADDED ENTRY--UNIFORM TITLE |
Uniform title |
Ensayo (Espasa Calpe) |
9 (RLIN) |
941 |
907 ## - LOCAL DATA ELEMENT G, LDG (RLIN) |
a |
.b11230782 |
b |
01-07-16 |
c |
06-05-08 |
d |
19-06-92 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
spa |
i |
sp |
j |
0 |
k |
5 |
940 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE--UNIFORM TITLE [OBSOLETE] [CAN/MARC only] |
Uniform title |
<a href="UJI">UJI</a> |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Llibre |